
Flexibelt, tryggt och personligt. Så kan fördelarna med den nya videotjänsten sammanfattas.
Så här går det till:
• En servicetekniker filmar inspektionen av din bil.
• Så snart servicen är klar skickas ett sms eller ett mejl med länk till videon som beskriver bilens tekniska skick.
• Där framgår det tydligt vad som servats samt kostnaden för en eventuell reparation.
• Allt du som kund behöver göra är att godkänna förslaget.
– Istället för att ringa och jaga en kund kan vi nu istället skicka en kort filmsnutt som visar vad som behöver repareras. Det förenklar både kommunikationen och spar tid, säger Peter Andersson.
Den kostnadsfria videotjänsten erbjuds hos alla Bavarias auktoriserade bilverkstäder och den gäller för både BMW och MINI. Men det är helt valfritt om man vill nyttja erbjudandet eller inte.
– Den som vill ha servicen filmad säger till i förväg. Annars gör vi en film ifall behovet uppstår, framför allt om det är någon reparation som behöver stämmas av med kund, säger Peter Andersson.
Många kunder har även upptäckt andra fördelar med tjänsten.
– När du ska sälja din bil är det förstås positivt att kunna visa en videodokumentation som styrker att den servats utan anmärkning. På så sätt skapar den här tjänsten en trygghet hos både säljaren och köparen.
Och hur har responsen varit så här långt?
– Mycket positiv. Vi har sett en ännu högre rating från de kunder som nyttjad erbjudandet. Den här tjänsten passar också väl in i det digitala köpbeteende som vuxit fram den senaste tiden då många vill undvika fysiska besök, säger Peter Andersson.
Här kan du se en film som beskriver mer om tjänsten.