
El, bensin, diesel eller laddhybrid? Ny eller begagnad? Äga eller leasa bilen?
Frågorna inför ett eventuellt bilköp brukar vara många och allt fler söker information på nätet. Det märks också på Bavarias hemsida där antalet besökare blir fler och fler.
- Vi ser både att antal besök ökar men också hur lång tid besökaren spenderar på sajten. Allra störst är intresset för nya och begagnade bilar i lager och för att göra sin servicebokning online, säger Peter Sjöström, Marknadschef på bavaria.
Fler kanaler för att få svar på frågor
Måndag den 1 februari lanserar Bavaria en chat på hemsidan där kunder, i samband med sitt besök, kan ställa frågor och få svar direkt. Målet är att vi ska besvara chatmeddelanden inom 30 sekunder.
- I takt med att beteenden förändras så behöver vi också anpassa tillgänglighet och tjänster. Vi gjorde ett test med en chat under 2020 för att förstå omfattningen av intresse och dra lärdomar inom vilka områden frågor finns och såg att det var en kanal som många uppskattade att använda sig av. Därför känns det väldigt bra att nu lansera en fullskalig lösning för att öka servicenivån ytterligare.
Chatten kommer till en början att vara öppen mellan kl 8.00 - 18.00 på vardagar men målsättningen är att även kunna besvara frågor även under helger och kvällar.
Vad är syftet?
- Att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder genom öka tillgängligheten och servicenivån i fler kanaler. Genom chatten skapar vi nya möjligheter att snabbt komma i kontakt med våra experter. Det kan röra sig om allt ifrån frågor om bilmodeller, få hjälp med att genomföra en servicebokning eller kanske bara råd om vilken ägandeform som är bäst just för mig.