- Cirka 1,5 månad innan ditt avtal löper ut kommer du att bli kontaktad av BMW Finansical Services via ett automatiserat telefonsamtal. Samtalet kommer från +46 766 922 174 eller +46 766 922 125.
- Efter samtalet kommer du att få en länk via sms till onlinebokningen där du väljer önskat datum för återlämningen. Om du inte har möjlighet att svara på samtalet kommer du att få information via sms.
- Vi rekommenderar dig att läsa igenom Skötselguiden och åtgärda eventuella skador i god tid innan återlämningen, detta för att undvika onödiga kostnader.
- Säkerställ att bilen är tvättad in- och utvändigt samt att eventuella extra hjuluppsättningar ligger i bilen vid återlämningen.
- Lämna din bil hos oss på Bavaria mellan kl. 09.00-17.00 på det datum du valt för återlämning. Vid försenad återlämning tillkommer extrakostnader.
Vi på Bavaria gör i samband med återlämningen en digital återlämning och rapportering till BMW Financial Services. Du som kund får ett mail som bekräftar återlämningen.
I efterhand kommer det att göras en avsyning av bilen utav en extern part (Dekra). Om det finns ev. skador eller andra anmärkingar som du som kund ska betala för så kommer du bli kontaktad av BMW Financial Services.
Har du några funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundservice på telefonnummer 0200-22 82 00 eller e-post kundservice@bmw.se